Supraśl

Gmina Supraśl to serce Puszczy Knyszyńskiej. Jej stolicą jest urokliwe miasteczko o ponad 500 – letniej historii, przedwojennych tradycjach turystycznych i artystycznym klimacie, które  od 2002 r. posiada  status Uzdrowiska Supraśl.

Pierwszy raz trafiłam tam rok temu. Napisałam o tym weekendzie posta. Miasteczko i Puszcza Knyszyńska tak bardzo mi się spodobały, ze postanowiłam tam wrócić… tym razem z rowerem :-)

Ekologiczne zalety miasta, czyste powietrze, brak ośrodków przemysłowych, rewelacyjny mikroklimat Puszczy Knyszyńskiej ze złożami borowinowymi. Tutaj możesz spędzić czas na grzybach, rybach, plaży, rowerach, spacerach i zwiedzaniu.


Ulica 3 Maja - po obu jej stronach niska drewniana zabudowa mieszkaniowa, pozostałość po zbudowanych ok 1834 roku domach tkaczy. Powstały na potrzeby kilkuset robotników, sprowadzonych ze Zgierza przez Fryderyka Zacherta.



Na 3 Maja bar "Jarzębinka" i najlepsze w kraju KARTACZE :-)
Secesyjny Pałac Buchholtzów – obecnie Liceum Plastyczne.  Siedziba jednej z najsłynniejszych rodzin niemieckich fabrykantów, którzy pod koniec XIX wieku uczynili Supraśl jednym z najbardziej prężnych ośrodków włókienniczych.

Monastyr Zwiastowania Najświętszej Marii Panny w Supraślu z 1511 r. Miejsce w którym rodzi się historia Supraśla...

... i wiele, wiele innych.

Po zwiedzaniu - rowery...








W lasach można znaleźć wiszące na drzewach drewniane kapliczki. Jest to charakterystyczny  dla tych terenów ludowy zwyczaj. Kapliczki te wiesza się ku pamięci członków rodziny, przodków, przeciw morowi itp. Zawieszano je wyłącznie na sosnach których nie wolna ściąć.

Na wieczorną nasiadówkę polecam Alkierz.  Miły akcent na zakończenie dnia. Podobno być w miasteczku i nie zajrzeć do ALKIERZA, to jak być w Paryżu i nie widzieć Moulin Rouge. KLIKNIJ TU  - ALKIERZ


Supraśl by night

Cennik:

Bilet na pociąg np. Wawa - Białystok to ok 47 zł. Z Białegostoku do Supraśla jest 10 km. Na tej trasie jeździ bus miejski. Można tez przejechać rowerem (jest tam trasa rowerowa).

Jeden nocleg w Supraślu w prywatnej kwaterze to o 35 zł /os (pokój 2 os.).

Pyszne kartacze w Jarzębince 15 zł. Śniadania i kolacje można zrobić w kwaterze. Prawie zawsze są tam kuchnie!

źródło: http://www.suprasl.podlasie.pl/

Komentarze

  1. Bardzo urokliwe miasteczko :)
    Podoba mi się
    Nowe posty na podroze-to-co-kocham.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam w te wakacje ,po prostu miód na moją duszę,polecam każdemu ten piękny teren.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie jest tam świetny klimat. Mam nadzieję że uda mi się tam co jakiś czas.wrócić :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

deforestacja na Borneo

Longhouse - długie domy i "Łowcy Głow"

TANTRA